Emekliler İnsan Onuruna Yakışan Bir Zam Bekliyor
Türkiye Emekliler Derneği Elazığ Şube Başkanı Vedat Gür Temmuz ayında yapılması planlanan emekli maaşı zammına değinerek tek beklentilerinin insan onuruna yakışan bir zam oranı olduğunu kaydetti.
Türkiye Emekliler Derneği Elazığ Şube Başkanı Vedat Gür TÜİK’in Haziran ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından emekli maaşı zam oranın belirleneceğini kaydetti. Başkan Gür; “Milyonlarca emeklinin gözü Temmuz ayı maaş zammına çevrilmiştir. Temmuz ayı maaş zammı için geri sayım sürerken 3 Temmuz’da açıklanacak haziran ayı enflasyon rakamlarını bekliyoruz. TÜİK tarafından açıklanacak rakamlar ile Temmuz ayı maaş zammı netlik kazanacaktır. Bizler TÜİK’in açıkladığı rakamların hiçbir zaman gerçek rakamlar olduğunu düşünmüyoruz. Çünkü gerçeği yansıtmayan rakamlar ile karşı karşıya kalıyoruz. Bugüne kadar yapılan zamlar hep beklentilerimizin altında kalmıştır. Beklentilerimizin altında yapılan her zam sonrasında yetkililer; ‘emeklilerin mağduriyetini gidereceğiz.’ diye açıklamalar yaptılar. Ancak bugüne kadar verilen vaatlerin hiçbiri yerine getirilmedi.” dedi.
“16 Milyon 500 Bin Emeklinin Yaklaşık Olarak %70’i Açlık Sınırı Altında Bir Yaşam Mücadelesi Veriyor.”
Emeklilerin açlık sınırının altında maaşlara mahkum olduğunu kaydeden Gür açıklamasını şu şekilde sürdürdü; “Emekli açlık sınırının altında yaşamaya mahkum edildi. Temmuz ayı zammı kapsamında yapılacak zam ile ilgili ciddi bir bekleyiş içinde ve umutlu değiliz. Devlet büyüklerimizden emeklileri mutlu edecek bir zam vermelerini talep ediyoruz. Çünkü emeklinin buna ihtiyacı var. Yapılacak zam emekliyi rahatlatacak bir zam olmalı. Bugün açlık sınırı 35 bin TL, yoksulluk sınırı ise 114 bin TL olduğunu hepimiz biliyoruz. Türkiye’de yaşayan 16 milyon 500 bin emeklinin yaklaşık olarak %70’i açlık sınırı altında bir yaşam mücadelesi verdiğini hepimiz biliyoruz. Emekliler yıllarca bu ülkeye vergisini ödemiş, alın teri dökmüş insanlar olduklarını bir kez daha belirtmek istiyorum. Ülkenin kalkınmasında emeği olan insanlar olarak mağdur edilmek istenmediğimizi ifade etmek istiyorum. Temmuz ayı maaş artış oranın beklentilerimizi karşılayacak bir oranda olmasını istiyoruz. Ben Elazığ’da temsil ettiğim 105 bin emekli adına bunu istiyorum. Emekliler açısından bayramlar bile hayal haline geldi. Geçim sıkıntısı yaşayan ve evinin ihtiyacını karşılayamayan emeklilerimizin her geçen gün arttığını belirtmek istiyorum.”
“Ne Zaman Bir Seçim Takvimi Açıklansa Emekliler Hatırlanıyor”
Emeklilerin sadece seçim dönemlerinde hatırlandığını vurgulayan Gür; “Emekliler olarak artık unutulmak istemiyoruz. Ülkede ne zaman bir seçim takvimi açıklansa emekliler hatırlanıyor. Seçim zamanı dışında ise unutulan bir kesim haline geliyoruz. Biz sadece seçim zamanında hatırlanmak istemiyoruz. Biz 365 gün hatırlanmak istiyoruz. Refahtan hak ettiğimiz payın verilmesini istiyoruz. Devletin ekonomisi kötüyse bu durumun faturasını neden sadece emeklilere kesiliyor. Devlet yetkililerin hergün ekonomi iyiye gidiyor açıklamalarının ardından neden bize milli gelirden ve refahtan pay verilmiyor. Ben gelişen ülkemizin gelişen ekonomisinden ivedilikle pay verilmesini istiyorum. Emekli açlık sınırının altında yaşamamalı… geldiğimiz noktada yoksulluk sınırı altında kalıp en azından açlık sınırının altında kalmamaya bile razı olduk. Maaş artışının insan onura yakışan bir miktar olması gerektiğini hatırlatmak istiyorum.” dedi.



Benzer Haberler
Emekliler İnsan Onuruna Yakışan Bir Zam Bekliyor
TSD Elazığ Şubesi’nden Örnek Dayanışma
Engerek Bu Kez Keban’da Görüldü
Milletvekili Kordu’ dan Haberimizin Ardından Bakan Kurum’a Soru Önergesi
Hem Eski Hem Yeni Muhtar TOKİ’nin Ceset Tahribatı İddialarını Doğruladı
Fırat Üniversitesi Yönetimi Mobing mi Uyguluyor?
“Öğretmenlerin Hak Arama Mücadelesi Gözaltılarla Engellenemez!”
Milletvekili Karaca TBMM’den Vali Hatipoğlu’na Ve Spor Bakanlığı’na İl Müdürü Eren’i Sordu